1.7.14

Birkaç Güzel Şarkı

Ruh halim Lana Del Rey'den Macklemore'a kadar değişebiliyor bu aralar. Buraya da birkaç güzel şarkı/klip falan koymak istedim. Dinleyecek çok şarkı var her zaman olduğu gibi. Artık sevdiğim bir şarkı olduğunda onu içeren albümü de indiriyorum. Albümle beraber dinlerken daha bir güzel geliyor, daha bir bütünlük hissi veriyor şarkılar. Güzel bir albüm adeta güzel bir film, roman gibi bir şey gözümde. İyi şarkı yapmak hadi neyse de, bazı insanlar tüm şarkıları baştan sonra iyi albümler yapabiliyor, en çok ona şaşırıyorum ya.


  • Bu yılın favorisi: Arctic Monkeys - AM 
Ya ne olacağıdı? Kendilerini canlı gördükten sonra bambaşka bir sevmeye başladım ki bunun için oldukça geç kaldığımı fark ettim. Ah salak kafam. Ki zaten ne kadar geç kalırsam kalayım bu yıl AM'le her türlü yakalayacaktı beni. Olsun. Koyacak şarkı da seçemedim ki, en iyisi bütün albümü dinlemek. Arabella'yı koyayım bari, faverilerimden. Ama klip çok kötü olmuş bana kalırsa. Alex Turner yine bağrı açık gömlekle, zincirle falan dolanıyor, tövbe est ya. Neyss.
 


  • Bu yıldan bir diğer favori albümüm: Goldfrapp - Tales of Us.
Bak bunu eklemeyi unutmuşum, salak kafam, nasıl unuturum ya. Hemen şuraya bir yere koyayım. Bu yılın en iyi albümü olabilir bu bence. Ya, tek şarkıyı koymak içime sinmeyecek, çünkü bu albüm baştan sonra bütünlüğü olan güzel albümlerden. Albüm olarak playlisti varmış, onu koyayım mis gibi. Şöyle kafanızı dinlemek, arka planda Alison Goldfrapp'in huzur veren sesiyle rahatlamak isterseniz çok iyi seçim. Bütün kış bu albümü dinledim sürekli. Sakinleştirici bir etkisi vardı üzeirmde, bazen de üzüyordu ama olsun. 9 şarkının hepsi birbirinden güzel olsa da -ki bu çoğu albümde sık rastlanan bir şey değildir- Drew içlerinden en sevdiğim oldu.



  • alt-J - Brezeeblocks 
Heh, bu klip mükemmmel, şarkıyı içeren ilk Alt-j albümü de ayrıca kayda değer bir albüm. Adı "An Awesome Wave". Albümden bir diğer güzellik Taro'yu da unutmayalım. O da candır.


  • Fever Ray - If I Had a Heart 
Bu şarkıyla ve Fever Ray'le tanışmam Laurence Anyways filmiyle olmuştu. İyi ki de olmuş. Kuzeyden bir diğer harika kadın vokali daha tanıdım böylece. Gerçi sırf bu şarkı değil, albümü de bir bütün olarak ele almak istiyorum. Bu şarkının haricinde When I Grow Up ve Dry and Dusty şahsi favorilerimden. Albüm genel olarak oldukça karanlık bir havada. O ruh halini kaldırmaya hazırsanız baştan sonra dinleyebilirsiniz. Şöyle bir albüm kapağı var, daha nolsun?

Şimdi tekrar dinlemeye başladım da yok, tek tek şarkı öneremeyeceğim hepsi çok iyi. Yalnız ben albümün başlarında güzel şarkı bulduğumda onu sürekli başa sarmaktan albümün geri kalanını pek dinleyemiyorum da, sonlardaki güzel şeyleri geç fark ediyorum bu yüzden.


  • Neyse, karanlık ruh halinden çıkalım derseniz eğer, pek tatlış insan Brandon Flowers'ın solo albümünden favorimi de ekleyeyim: Crossfire. Ne de güzel "Lay your body doooown" diyorsun sen ya.



  • Bir diğer güzel şarkı/klip: Sia - Chandelier

Neredeyse unutuyordum bunu. Sia'nın da albümü çıkacak bu yıl. Çıkan ilk şarkı Chandelier şimdilik. Kendisi de klibi de tek kelimeyle mükemmel. Mutluymuş gibi görünüp insanın ağzına sıçan şarkılardan. Bu kadının şarkı yazma yeteneği takdiri hak ediyor. 


Coldplay'in son albümüne ise ısınamadım. A Sky Full of Stars fena değil gerçi, ama yine de çok içime sinmedi. Klibi çıkmış onu bile şu an fark ettim buraya linkini koyarken. Sanırım Coldplay Mylo Xyloto'dan sonra bitti gözümde. Yine de eski zamanların hatrına dinlenir mi, elbette.



  • Ve her daim depresifler için, kapanışı Lana Del Rey'le yapıyorum: West Coast.
Şu kadının şarkılarını ne zaman dinlesem kendimi uzun manikürlü tırnaklar ve takma kirpiklerle etrafta salınıyormuş gibi hissediyorum zaten. Üzerimde Amerikan bayrağı şortumla etrafa gözleri süzerek bakıyormuşum ya da uzun elbiselerle dolaşıp elimden sigaramı düşürmüyormuşum gibi. Kendisini aşırı dozda dinlemekten kaçınınız. Yine de arada iyi gidiyor ama hakkını yememek lazım.

Hiç yorum yok: